1 Kasım 2014 Cumartesi

Yemekleri nasıl?

Güney Kore mutfağıyla ilgili bilinen en büyük yanlış diğer Asya ülkeleri gibi -bize göre- ilginç hayvanlar tükettikleri. Hayır, böcek ve benzeri gıdaları tüketmiyorlar. Ayrıca sushi de Güney Kore mutfağına ait değil. 

Kore'nin kendine ait bir mutfağı var. Ekmek tüketilmeyen bu mutfakta en çok tüketilen gıda tabii ki pirinç. Ekmek yerine pilav yiyorlar. Böyle dediğimde 'ee kahvaltıda ne yiyorlar?' gibi sorularla karşılaşıyorum. Korelilerin bizim gibi kahvaltı kültürü yok. Sabahları da gün içerisinde yedikleri gibi ana yemek yiyorlar. Tavuk gibi, çorba gibi, pilav gibi. 
Kore Tavuğu <3


Kore mutfağında yemekler genelde sebzeli çorbalar, ramen(sulu noodle-sulu makarna), domuz eti, tavuk eti, deniz ürünleri(özellikle ahtapot), pirinç keki, tofu vb. gıdalardan oluşuyor. Bizdeki salçaya benzeyen, hafif tatlı goçucang adını verdikleri sosu hemen hemen her yemeğe koyuyorlar. Domuz etini çok seviyorlar ve barbekü kültürleri çok gelişmiş. Dana eti pahalı olduğu için domuz tercih ediliyor. 
İkinci olarak tavuğu çok seviyorlar. Her yerde tavuk-bira restoranları var. İngilizlerin fish&chips (balık ve patates) kültürü gibi onlarda da chicken&beer (tavuk ve bira) kültürü mevcut. Bu konuda itiraf etmeliyim ki yiyebileceğiniz en lezzetli tavuk Kore'de. Nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama gerçekten çok lezzetli. Kore'deyken her gün tavuk yedim diyebilirim. (canım çekti)

Korelilerle ilgili bilinen bir diğer şey ise köpek yedikleri. 
Evet biliyorum çok garip, ama bu savaş zamanlarından kalma bir durum. Biliyorsunuz ki Güney Kore çok badireler atlattı. Önce sömürge halindeydi daha sonra başından bir savaş geçti. Çok fakir dönemler geçirdiler. Kimse onlardan bonfile yemelerini bekleyemezdi değil mi? Zaten günümüzde gençler hemen hemen hiç yemiyor. Yalnızca yaşlı insanlar tüketiyorlar. Onu da nereden bulup yiyorlar bilmiyorum. Çünkü ben ne köpek satan bir dükkan ne de restoran gördüm. Hatta bu durumdan bahsederken çoğu Koreli arkadaşım benimle aynı fikri savunuyor. Yani Koreliler köpek yemiyor sevgili arkadaşlarım.
..
Aklıma bir çok yemek örneği gelirken içlerinden Kore'yi en iyi anlatan kimçi'den söz etmek istiyorum.
Cimdak(favori acı yemeklerimden)
Kimçi Kore'nin geleneksel turşusu. Bizdeki lahana turşusunun soslu ve acı hali. Bize çok uzak bir lezzet değil ayrıca çok sağlıklı. Hatta bir çok Korelinin sevmese dahi sadece sağlık için tükettiği söyleniyor.

Sushi değil Kimbap. Atıştırmalık
olarak sokakta satılıyor.
Acı demişken, Koreliler acıya bayılıyorlar. Afedersiniz ama acının anavatanı Adana değil Seoul hahah. Yerken gözleriniz, burnunuz, neredeyse yüzünüz akıp gidiyor. Öyle bir acı. Başlarda restoranda "sss-hhh-lleleleele--ss-haaa çok acıııı" gibi sesler çıkardığımız için dikkat çekiyorduk. Çünkü sessiz kalmanız mümkün değil. Şimdi alıştım diyebilirim. En sevdiğim ramen bul-dak-bog-gım-yon mesela. Koreli arkadaşlarım "onu biz bile yiyemiyoruz" diyorlar. Acı güzel, sağlıklı ve eğlenceli bir şey. Ama korkmayın, bazı yemeklerinde acının dozunu ayarlama şansınız var. Çok acı ya da az acı diye belirtmeniz yeterli. 
Makarnası sebze püresinden yapılmış
bir çeşit ramen. 
Kore yemeklerini Türkler sever mi? Bu konuda net bir şey söylemem mümkün değil. Her insanın damak tadı farklı. Kore yemeklerinin kendine has kokusu olduğu da bir gerçek. Özellikle sarımsak çok tüketiyorlar, hatta Kore'ye ilk vardığınızda havaalanından başlıyor sarımsak kokusu. (bunun en güzel yanı biriyle buluşacağınız zaman sarımsak yememe gibi bir derdiniz olmuyor, çünkü herkesin burnu alışkın olduğu için kokmanız hiç sorun değil) 
Koku dışında lezzetleri ağız sulandıracak kadar güzel olan yiyecekler de var, sevmeyecekleriniz de. Ben çoğu yemeklerini seviyorum, uzun zamandır da yiyorum ve alıştım. Ama dürüst olmak gerekirse ilk etapta sevebileceğiniz garantisini veremiyorum. Aç kalır mıyız? Tabii ki hayır! Kore'de en gelişmiş sektörlerden biri yemek sektörü. Her yer restoran ve kafe ve hepsi 24 saat dolu. Günün her saati açık restoran bulabilirsiniz. 
Aklıma birçok yemek geliyor ama hangi birini anlatacağıma karar veremedim. Genel hatlarıyla Kore mutfağı böyle sevgili arkadaşlarım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder